Тэлефон гарачай лініі:
+375 17 380-26-87
(панядзелак-пятніца з 9:00 да 13:00, субота з 9:00 да 12:00)

Дакумент прадстаўлены КансультантПлюс

АБ НЕКАТОРЫХ ПЫТАННЯХ ПРАВЯДЗЕННЯ БЯГУЧАГА РАМОНТУ ЖЫЛЛЁВАГА ФОНДУ

У мэтах удасканалення арганізацыі правядзення работ па бягучаму рамонту жыллёвага фонду ЗАГАДВАЮ:

  1. Зацвердзіць прыкладзеныя Метадычныя рэкамендацыі аб арганізацыі правядзення работ па бягучым рамонце жыллёвага фонду, крыніцамі фінансавання якіх з'яўляюцца сродкі ад унясення ўласнікамі, наймальнікамі жылых памяшканняў і членамі арганізацый забудоўшчыкаў платы за бягучы рамонт (далей - Метадычныя рэкамендацыі).
  2. Кіраўнікам упраўленняў жыллёва-камунальнай гаспадаркі Віцебскага, Гродзенскага і Магілёўскага аблвыканкамаў, Брэсцкага абласнога ўнітарнага прадпрыемства "Упраўленне ЖКГ", Дзяржаўнага аб'яднання "Жыллёва-камунальная гаспадарка Гомельскай вобласці", Дзяржаўнага аб'яднання "Жыллёва-камунальная гаспадарка Мінскай вобласці", Дзяржаўнага аб'яднання "Мінская гарадская жыллёвая гаспадарка" забяспечыць давядзенне да ведама падначаленых арганізацый жыллёва-камунальнай гаспадаркі і выкарыстанне ў рабоце Метадычных рэкамендацый.
  3. РУП "Інстытут "Белжылпраект" у чарговым выпуску Інфармацыйнага бюлетэня Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь апублікаваць сапраўдны загад і Метадычныя рэкамендацыі.
  4. Кантроль за выкананнем гэтага загаду ўскласці на намесніка Міністра Г. А. Трубіла

 

Міністр

А.А.Церехаў

                                                    ЗАЦВЕРДЖАНА

                                                    Загад

                                                    Міністэрства жыллёва-

                                                    камунальнай гаспадаркі

                                                    Рэспублікі Беларусь

                                                    04.02.2015 N 5

МЕТАДЫЧНЫЯ РЭКАМЕНДАЦЫІ АБ АРГАНІЗАЦЫІ ПРАВЯДЗЕННЯ РАБОТ ПА БЯГУЧЫМ РАМОНЦЕ ЖЫЛЛЁВАГА ФОНДУ, КРЫНІЦАМІ ФІНАНСАВАННЯ ЯКІХ З'ЯЎЛЯЮЦЦА СРОДКІ АД УНЯСЕННЯ ЎЛАСНІКАМІ, НАЙМАЛЬНІКАМІ ЖЫЛЫХ ПАМЯШКАННЯЎ І ЧЛЕНАМІ АРГАНІЗАЦЫЙ ЗАБУДОЎШЧЫКАЎ ПЛАТЫ ЗА БЯГУЧЫ РАМОНТ

 Раздзел 1. Агульныя палажэнні

 1.Сапраўдныя Метадычныя рэкамендацыі вызначаюць адзіны парадак планавання і арганізацыі правядзення работ па бягучаму рамонту жыллёвага фонду (за выключэннем інтэрнатаў), крыніцамі фінансавання якіх з'яўляюцца сродкі ад унясення ўласнікамі, наймальнікамі жылых памяшканняў і членамі арганізацый забудоўшчыкаў платы за бягучы рамонт, а таксама парадак кампенсацыі фактычных выдаткаў за выкананне такіх работ.

  1. Для мэтаў сапраўдных Метадычных рэкамендацый выкарыстоўваюцца тэрміны ў значэннях, вызначаных Жыллёвым кодэксам Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 16 ліпеня 2008 г. "Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2008 г., N 175, 2/1502), а таксама наступныя тэрміны і іх азначэнні:

выканаўца - юрыдычная асоба, яе філіял, прадстаўніцтва, іншае адасобленае падраздзяленне, размешчанае па-за месцам знаходжання юрыдычнай асобы, або індывідуальны прадпрымальнік, які аказвае спажыўцам жыллёва-камунальныя паслугі на аснове дагавора, заключанага з заказчыкам;

заказчык - таварыства ўласнікаў, арганізацыя забудоўшчыкаў, упаўнаважаная асоба па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, прадстаўляючы інтарэсы ўласнікаў, наймальнікаў жылых памяшканняў і членаў арганізацыі забудоўшчыкаў;

бягучы рамонт - гэта жыллёва-камунальная паслуга па бягучаму рамонту жыллёвага фонду, ажыццяўляемая за кошт сродкаў спажыўцоў, у адпаведнасці з пералікам відаў работ па бягучым рамонце жыллёвага фонду, крыніцамі фінансавання якіх з'яўляюцца сродкі ад унясення ўласнікамі, наймальнікамі жылых памяшканняў і членамі арганізацый забудоўшчыкаў платы за бягучы рамонт, устаноўленым пастановай Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь ад 4 чэрвеня 2014 г. N 12 "Аб устанаўленні пералікаў відаў работ па бягучым рамонце жыллёвага фонду і парадку пакрыцця фактычных затрат на бягучы рамонт жыллёвага фонду" (Нацыянальны прававы Інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь, 15.07.2014, 8/28862) (далей, калі не вызначана іншае, - бягучы рамонт).

  1. Бягучы рамонт падзяляецца на планавы і пазапланавы рамонты.

Планавы бягучы рамонт ажыццяўляецца ў адпаведнасці з распрацаванымі ва ўстаноўленым парадку гадавымі планамі бягучага рамонту жыллёвага фонду, які фарміруецца з улікам:

тэхнічнага і эстэтычнага стану канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм (абсталявання);

перыядычнасці правядзення работ па бягучаму рамонту жыллёвага фонду.

Пазапланавы бягучы рамонт ажыццяўляецца пры устанаўленні нездавальняючага тэхнічнага і эстэтычнага стану канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм (абсталявання), у выніку дасканалых дзеянняў вандальнага характару, альбо па рашэнні Спажыўцоў аб неабходнасці правядзення бягучага рамонту жыллёвага фонду, прынятым у адпаведнасці з заканадаўствам.

  1. Крытэрыем вызначэння неабходнасці выканання бягучага рамонту, абумоўленага нездавальняючым тэхнічным і эстэтычным станам канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм (абсталявання), з'яўляецца неадпаведнасць канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм жылога дома патрабаванням да іх тэхнічнага стану, устаноўленым ТКП 45-1.04-208-2010 (02250) "Будынкі і збудаванні. Тэхнічны стан і абслугоўванне будаўнічых канструкцый і інжынерных сістэм і ацэнка іх прыдатнасці да эксплуатацыі. Асноўныя патрабаванні" (далей - ТКП 45-1.04-208-2010) і ТКП 45-1.04-14-2005 (02250) "Тэхнічная эксплуатацыя жылых і грамадскіх будынкаў і збудаванняў. Парадак правядзення" (далей - ТКП 45-1.04-14-2005).

Неабходнасць выканання бягучага рамонту пад'езда (паверха, секцыі) вызначаецца ў адпаведнасці з часткай першай гэтага пункта і наяўнасцю дэфектаў аздобнага пакрыцця канструктыўных элементаў (сколы, выбоіны, расколіны, адслаенне фарбавальнага і абліцавальнага пакрыццяў, тынкавага пласта, наяўнасць надпісаў і (або) малюнкаў вульгарнага, дыскрэдытуючага характару і г. д.) і элементаў інжынерных сістэм (далей - дэфекты).

Аб'ём рамонтных работ вызначаецца ў адпаведнасці з дэфектным актам. Пры лакальным рамонце асобных канструктыўных элементаў матэрыял аздаблення і каляровае рашэнне павінны быць аналагічнымі існуючым матэрыялам і каляроваму рашэнню.

  1. Перыядычнасць бягучага рамонту вызначаецца з улікам мінімальнай працягласці эфектыўнай эксплуатацыі канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм жылога дома, устаноўленых ТКП 45-1.04-14-2005, з моманту ўводу іх у эксплуатацыю пасля новага будаўніцтва або апошняга рамонту.

Пры наяўнасці падстаў, устаноўленых пунктам 4 сапраўдных Метадычных рэкамендацый, бягучы рамонт пад'езда праводзіцца па меры неабходнасці.

  1. Пры выкананні работ па бягучаму рамонту распрацоўка праектнай дакументацыі не патрабуецца (пункт 4.8 ТКП 45-1.04-206-2010 (02250) "Рамонт, рэканструкцыя і рэстаўрацыя жылых і грамадскіх будынкаў і збудаванняў. Асноўныя патрабаванні па праектаванні").

Бягучы рамонт ажыццяўляецца на падставе дэфектнага акта з указаннем відаў і аб'ёмаў работ, лакальнаму каштарысу і дамовы на аказанне паслуг па бягучаму рамонту жылога дома.

Форма С-1 "Дэфектны акт" ўстаноўлена пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 29 красавіка 2011 г. N 14 "Аб устанаўленні формы дэфектнага акта" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2011 г., N 77, 8/23852).

Форма С-1 ужываецца для абгрунтавання прыняцця рашэння аб правядзенні бягучага рамонту і служыць зыходным дакументам для складання каштарысу на правядзенне будаўніча-мантажных работ па бягучаму рамонту.

Тыпавы дагавор на аказанне паслуг па бягучаму рамонту жылога дома (далей - дагавор) зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27 студзеня 2009 г. N 99 "Аб мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2009 г., N 31, 5/29208).

  1. Для вызначэння каштарыснага кошту бягучага рамонту складаецца лакальны каштарыс у адпаведнасці з Інструкцыяй аб парадку вызначэння каштарыснага кошту будаўніцтва і складання каштарыснай дакументацыі на падставе нарматываў расходу рэсурсаў у натуральным выражэнні, зацверджанай пастановай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 18 лістапада 2011 г. N 51 "Аб некаторых пытаннях па вызначэнні каштарыснага кошту будаўніцтва аб'ектаў" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2011 г., N 144, 8/24543), у бягучых цэнах з улікам фактычных выдаткаў (заработная плата, агульнагаспадарчыя выдаткі) у адпаведнасці з уліковай палітыкай арганізацыі.

У адпаведнасці з часткай другой пункта 6 вышэйназванай Інструкцыі па складанні каштарыснай дакументацыі на работы па бягучаму рамонту зводны каштарысны разлік кошту будаўніцтва не складаецца. У гэтым выпадку складаецца лакальны каштарыс (лакальны каштарысны разлік) на падставе дэфектнага акта.

Вызначэнне кошту рамонтных работ вырабляецца з ужываннем нарматываў расходу рэсурсаў, уключаных узборнікі, зацверджаныя загадам Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь ад 23 снежня 2011 г. № 450 "Аб зацвярджэнні нарматываў расходу рэсурсаў у натуральным выражэнні і метадычных указанняў па іх прымяненню". Выдаткі на выкананне работ па бягучаму рамонту вызначаюцца па зборнікам нарматываў расходу рэсурсаў у натуральным выражэнні на рамонт аб'ектаў.

Дзяржаўная экспертыза каштарысу, складзенай ва ўстаноўленым парадку на падставе дэфектнага акта на рамонтныя працы, якія адносяцца да бягучага рамонту, не з'яўляецца абавязковай (пункт 13 Палажэння аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, абгрунтаванняў інвеставання ў будаўніцтва, архітэктурных, будаўнічых праектаў, выдзеленых этапаў работ, чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі), зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 8 кастрычніка 2008 г. N 1476 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку правядзення дзяржаўнай экспертызы горадабудаўнічых праектаў, архітэктурных, будаўнічых праектаў, выдзеленых ў іх чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў і каштарысаў (каштарыснай дакументацыі) і Палажэння аб парадку распрацоўкі, узгаднення і зацвярджэння горадабудаўнічых праектаў, праектнай дакументацыі") (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2008 г., N 248, 5/28493).

  1. Выбар матэрыялаў аздаблення і каляровага рашэння пры выкананні бягучага рамонту пад'ездаў прымаецца ў адпаведнасці з рашэннем спажыўцоў.
  2. У жылых дамах, уключаных у перспектыўныя праграмы капітальнага рамонту, працы па бягучым рамонце пад'ездаў не ўключаюцца ў гадавыя планы бягучага рамонту жыллёвага фонду, а вырабляюцца пры капітальным рамонце такіх дамоў за кошт спажыўцоў у адпаведнасці з падставамі, усталяванымі пунктам 4 сапраўдных Метадычных рэкамендацый. Пры гэтым аб'ёмы неабходных работ па рамонце пад'ездаў не ўключаюцца ў склад праектнай дакументацыі на капітальны рамонт жылога дома.
  3. У старых і аварыйных жылых дамах, а таксама жылых дамах, якія падлягаюць зносу, бягучы рамонт пад'ездаў вырабляецца толькі па рашэнні спажыўцоў.

 

Раздзел 2. Арганізацыя правядзення планавага бягучага рамонту

 

  1. Аб'екты, якія падлягаюць бягучаму рамонту, ўключаюцца ў гадавы план бягучага рамонту жыллёвага фонду, які фарміруецца арганізацыяй, якая ажыццяўляе эксплуатацыю жыллёвага фонду і (або) якая прадстаўляе жыллёва-камунальныя паслугі, па выніках планавых (агульных і частковых) і неплановых тэхнічных аглядаў жыллёвага фонду, якія праводзяцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі ТКП 45-1.04-208-2010.
  2. Па выніках правядзення восеньскага агляду жыллёвага фонду арганізацыя, якая ажыццяўляе эксплуатацыю жыллёвага фонду, у месячны тэрмін абавязаная:

скласці дэфектны акт з указаннем відаў і аб'ёмаў работ;

скласці гадавы план бягучага рамонту на наступны год.

Гадавы план бягучага рамонту да 1 лютага бягучага года даводзіцца да ведама спажыўцоў шляхам размяшчэння на сайце заказчыка або іншым спосабам ў даступным для спажыўцоў месцы.

  1. Планавы бягучы рамонт вырабляецца ў адпаведнасці з тэрмінамі правядзення работ, усталяванымі гадавым планам бягучага рамонту жыллёвага фонду.
  2. Да правядзення бягучага рамонту заказчык абавязаны:

14.1. не пазней месяца да пачатку правядзення работ па бягучаму рамонту даць спажыўцам інфармацыю:

аб плануемых тэрмінах правядзення рамонтных работ;

аб асноўных відах рамонтных работ;

аб агульным арыентыровачным кошту рамонту і суме, неабходнай для кампенсацыі выдаткаў з 1 кв. м агульнай плошчы займаных спажыўцамі жылых памяшканняў (пры бягучым рамонце пад'езда - агульнай плошчы жылых памяшканняў спажыўцоў, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд);

аб службовай асобе заказчыка з указаннем кантактных тэлефонаў, час і месца прыёму спажыўцоў, для вырашэння арганізацыйных пытанняў па правядзенні бягучага рамонту (вызначэнне пераліку і якасці матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца для рамонту, выбар каляровага рашэння, выбар упаўнаважанай асобы (асоб) ад спажыўцоў па прыёмцы выкананых работ і т. п.);

пра дату, месца і час правядзення агульнага сходу спажыўцоў, парадку дня (не пазней чым за дзесяць дзён да правядзення агульнага сходу спажыўцоў).

Дадзеная інфармацыя даводзіцца да ведама спажыўцоў шляхам размяшчэння на сайце заказчыка альбо на шыльдзе, інфармацыйных стэндах (табло) або іншым спосабам у даступным для спажыўцоў месцы;

14.2. не пазней чым за дзесяць дзен да пачатку правядзення рамонтных работ правесці агульны сход спажыўцоў, на якім:

вызначыць пералік і якасць матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца для рамонту;

узгадніць каляровае рашэнне;

прыняць рашэнне аб выбары ўпаўнаважанай асобы (асоб) ад спажыўцоў па прыёмцы выкананых работ;

прапанаваць спажыўцам да заключэння дамовы;

па выніках правядзення агульнага сходу спажыўцоў скласці пратакол агульнага сходу з адлюстраваннем у ім усіх прынятых рашэнняў, а таксама з указаннем асоб, якія адмовіліся ад заключэння прапанаваных дагавораў.

  1. Пры арганізацыі бягучага рамонту пад'езда:

агульны сход праводзіцца з спажыўцамі, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд;

дагаворы прапануюцца да заключэння спажыўцам, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд.

 

Раздзел 3. Арганізацыя правядзення пазапланавага бягучага рамонту

 

  1. Рашэнне аб правядзенні бягучага рамонту, а таксама іншыя рашэнні па арганізацыі яго правядзення прымаецца групай спажыўцоў, якія пражываюць у шматкватэрным жылым доме (у пад'ездзе, на паверсе шматкватэрнага жылога дома і г. д.), простай большасцю галасоў спажыўцоў і афармляюцца пратаколам сходу спажыўцоў або апытальных лістом без правядзення сходу спажыўцоў.
  2. Па ініцыятыве групы спажыўцоў аб правядзенні бягучага рамонту заказчыкам арганізуецца правядзенне агульнага сходу спажыўцоў або пісьмовага апытання ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  3. Заказчык абавязаны:

18.1. не пазней чым за дзесяць дзен да правядзення агульнага сходу спажыўцоў паведаміць кожнага спажыўца аб даце, месцы і часе яго правядзення, парадку дня;

18.2. правесці агульны сход спажыўцоў, на якім:

прыняць рашэнне аб правядзенні бягучага рамонту;

вызначыць віды і аб'ёмы работ;

вызначыць пералік і якасць матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца для рамонту;

узгадніць каляровае рашэнне;

прыняць рашэнне аб выбары выканаўцы;

прыняць рашэнне аб выбары ўпаўнаважанай асобы (асоб) ад спажыўцоў для прыёмкі выкананых работ;

па выніках правядзення агульнага сходу спажыўцоў скласці пратакол агульнага сходу з адлюстраваннем у ім усіх прынятых рашэнняў;

18.3. скласці дэфектны акт, лакальны каштарыс і дагаворы;

18.4. прапанаваць спажыўцам да заключэння дамовы.

  1. Пры арганізацыі бягучага рамонту пад'езда:

агульны сход праводзіцца з спажыўцамі, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд;

дагаворы прапануюцца да заключэння спажыўцам, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд.

  1. Пры выяўленні ў пад'ездах шматкватэрных жылых дамоў канструктыўных элементаў і (або) інжынерных сістэм, якія не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да іх тэхнічнага стану, у выніку дасканалых дзеянняў вандальнага характару, не пазней пяці працоўных дзен з моманту іх выяўлення заказчык абавязаны:

скласці дэфектны акт з указаннем відаў і аб'ёмаў работ;

азнаёміць з дэфектным актам не менш трох спажыўцоў;

скласці лакальны каштарыс на выкананне рамонтных работ;

звярнуцца ў праваахоўныя органы для ўстанаўлення вінаватай асобы;

арганізаваць ліквідацыю выяўленых дэфектаў.

  1. Да правядзення рамонтных работ па ліквідацыі выяўленых дэфектаў заказчык абавязаны:

21.1. даць спажыўцам інфармацыю:

аб выяўленні ў пад'ездзе дэфектаў будаўнічых канструкцый і інжынерных сістэм вандальнага характару;

аб кампенсацыі выдаткаў за выкананыя працы за кошт сродкаў спажыўца;

аб плануемых тэрмінах правядзення рамонтных работ;

аб асноўных відах рамонтных работ;

пра агульны арыентыровачны кошт рамонту і суме, неабходнай для пакрыцця выдаткаў з 1 кв.м агульнай плошчы займаных спажыўцамі жылых памяшканняў, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд;

аб службовай асобе заказчыка з указаннем кантактных тэлефонаў, час і месца прыёму спажыўцоў, для вырашэння арганізацыйных пытанняў (вызначэнне пераліку і якасці матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца для рамонту, выбар каляровага рашэння, выбар упаўнаважанай асобы (асоб) ад спажыўцоў па прыёмцы выкананых работ і т.п .) і заключэння дамоваў.

Дадзеная інфармацыя даводзіцца да ведама спажыўцоў шляхам размяшчэння на сайце заказчыка альбо на шыльдзе, інфармацыйных стэндах (табло) або іншым спосабам у даступным для спажыўцоў месцы;

21.2. прапанаваць спажыўцам да заключэння дамовы.

  1. Пры ўсталяванні вінаватай асобы па выніках звароту ў праваахоўныя органы заказчык праводзіць работу па спагнанню з вінаватай асобы фактычных выдаткаў за выкананыя рамонтныя работы і вяртанню спажыўцам сродкаў, прад'яўленых да аплаты на падставе дагавора, шляхам ажыццяўлення пераразліку платы за жыллёва-камунальныя паслугі.

 

Раздзел 4. Прыёмка і аплата выкананых работ

 

  1. Прыёмка выкананых работ ажыццяўляецца камісіяй, створанай заказчыкам з удзелам прадстаўніка спажыўцоў.
  2. Памер платы за бягучы рамонт вызначаецца зыходзячы з фактычнага кошту, вызначанага ў акце выкананых работ, у долі, адпаведнай агульнай плошчы жылых памяшканняў, якія належаць і (або) займаных спажыўцамі.
  3. У адпаведнасці з часткай першай пункта 5 артыкула 29 Жыллёвага кодэкса Рэспублікі Беларусь адмова ад заключэння дагавора на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг не вызваляе ўласнікаў жылых і (або) нежылых памяшканняў, у тым ліку ўласнікаў блакіраваных і аднакватэрных жылых дамоў, наймальнікаў і арандатараў жылых памяшканняў, членаў арганізацыі забудоўшчыкаў, дольшчыкаў, якія заключылі дагаворы, якія прадугледжваюць перадачу ім у валоданне і карыстанне аб'ектаў долевага будаўніцтва, ад унясення платы за фактычна аказаныя асноўныя жыллёва-камунальныя паслугі.

Такім чынам, плата за бягучы рамонт прад'яўляецца ўсім спажыўцам (пры бягучым рамонце пад'езда - спажыўцам, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд), у тым ліку якія адмовіліся ад заключэння дагавора.

 

 

 

Паважаныя жыхары мікрараёна!   У камунальным унітарным прадпрыемстве «Жыллёвае камунальная гаспадарка Ленінскага раёна г. Мінска» працуе  КОМНАТА ПА КЛІЕНТААРЫНТАВАНАСЦІ (г. Мінск, ул.Полевая, 24, КАБІНЕТ № 6 тэл. 8(017) 223-22-15)  Рэжым працы: панядзелак-чацвер з 8.45 да 18.00, пятніца з 8.45...
Усе навіны>>
Студзень 2020
Пн Аў Ср Чц Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Яндекс.Метрика